راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب
راهنمای آموزش و رفع اشکال | راهاندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع
جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسشهای متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه
راهنمای بخش پرداخت الکترونیک
پرداخت اینترنتی چیست؟ پرداخت اینترنتی به طور خلاصه یعنی پرداخت پول از طریق اینترنت، در ازای دریافت کالا یا خدمات. در این روش خرید نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه نیست و پرداخت هزینه از طریق اینترنت انجام می شود. در واقع خریدار با استفاده از شماره 16 رقمی کارت و رمز عبور اینترنتی (رمز دوم) کارت بانکی (کارت های بانکی عضو شتاب) خود می تواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت نماید. برای دریافت رمز عبور اینترنتی (رمز دوم) می توانید از طریق باجه های خودپرداز بانک صادر کننده کارت اقدام کنید. در حال حاضر ماژول پرداخت الکترونیک مربوط به سامانه های زیر برای تسهیل پرداخت صورتحساب کاربران و نیز گزینه های پرداخت تعریف شده از سوی مدیر پایگاه توسعه یافته است: شرکت بهپرداخت ملت (بانک ملت) شرکت داده ورزی سداد (بانک ملی) شرکت فن آوا کارت (بانک سپه، انصار، سرمایه و ...) شرکت آسان پرداخت (بانک کشاورزی، گردشگری، مسکن و ... ...) شرکت کارت اعتباری ایران کیش (بانکهای تجارت، صادرات، توسعه صادرات، سپه، کارآفرین، آینده، پست بانک، رفاه کارگران، خاورمیانه، عسکریه و موسسه اعتباری ثامن) شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (بانک های سامان، صادرات، رفاه، انصار، کشاورزی، پست بانک، سینا و شهر) شرکت پرداخت نوین (بانک اقتصاد نوین) زرین پال (خدمات پرداخت آنلاین با مشکلات اداری کمتر) پی پینگ (خدمات پرداخت آنلاین با مشکلات اداری کمتر) بانک سامان بانک قوامین (سایان کارت)
مراحل راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی 1- افتتاح حساب : ابتدا باید در یکی از بانک های فوق حساب جاری باز کنید. 2- مراجعه به سایت شرکت تامین کننده درگاه پرداخت و پر کردن فرم های دریافت درگاه پرداخت (پیوند های بالای صفحه) 3- دریافت اطلاعات و وارد کردن آنها در بخش تنظیمات پرداخت الکترونیک 4- تعریف یک رکورد تست در بخش گروه های پرداخت و آزمایش سیستم پرداخت 5- دریافت گواهینامه اعتماد الکترونیک 6- تنظیم نهایی سیستم پرداخت و اطلاع رسانی به کاربران (راهنماهای پایین صفحه را ببینید)
توضیح ضروری: برای داشتن درگاه پرداخت باید حتما به سایت www.enamad.ir هم مراجعه کرده و پس از ارسال مدارک و طی مراحل تقریبا پیچیده ای، نماد اعتماد الکترونیک هم دریافت کنند. در غیر این صورت بانک ها درگاه پرداخت را غیر فعال خواهند کرد.
هشدارهای امنیتی برخی مرورگرها: اگر از سیستم های پرداخت استفاده می ضروری است سایت حتما در حالت https در دسترس باشد. در صورتی که سایت فاقد ssl و حالت https باشد، برخی مرورگرها مثل کروم هنگام بازگشت کاربران از سایت بانک، یک صفحه ی هشدار ورود به صفحه ی ناامن نمایش می دهند و برخی کاربران چون با آن آشنایی ندارند تصور می کنند خطایی ایجاد شده است و کار را متوقف می کنند. بعد از تهیه و نصب ssl معتبر می توانید به شرکت اطلاع دهید ارجاع خودکار سایت از حالت فاقد ssl به حالت ssl را به صورت اجباری در سایت تنظیم کند. در صورتی که سایت شما روی سرور شرکت باشد، امکان خرید SSL از شرکت های مختلف در داخل کشور وجود دارد و امکان نصب آن از طریق CPanel فراهم است. برای آشنایی با شیوه ی خرید و نصب SSL از شرکت برتینا می توانید این راهنما را بررسی کنید: نحوه ی ایجاد درخواست CSR و نصب SSL بر روی سی پنل
مشخصات فنی لازم برای تکمیل فرمها در هنگام تکمیل فرم در بخش اطلاعات تکمیلی فروشگاه اینترنتی موارد زیر را درج نمایید: نام شرکت پشتیبان: یکتاوب افزار شرق - با مسئولیت محدود - شماره ثبت 302067 پورت وب سایت : 80 اگر از ssl معتبر استفاده می کنید پورت را به صورت 443 درج کنید. نشانی برگشتی: your-site.url/epay_result.php توجه: اگر سایت شما روی سرورهای شرکت یکتاوب (شرکت برتینا) قرار دارد، محل استقرار سرور را "تهران-ایران" و آی پی سرور را یکی از موارد زیر درج کنید: 185.88.153.71 - 185.88.153.172 - 185.88.154.223
آی پی سرور را از کجا به دست آوریم؟ آی پی سرور از طریق CPanel سایت و در بخش Shared Ip Address قابل مشاهده است. اگر از آی پی سرور خود اطمینان ندارید از طریق CPanel آن را بررسی کنید یا با ما از طریق ایمیل مکاتبه کنید. همچنین با کمک ابزار تعیین آی پی در سایت خود (بخش مدیریت، منوی ابزارهای کمکی و زیر منوی نمایش آی پی) می توانید آی پی سایت خود را به دست آورید. اگر سایت شما روی سرور های محلی سازمان شما قراردارد برای اطلاع از آی پی سرور فوق با مسئول فنی سرور تماس حاصل فرمایید.
آیا امکان راه اندازی سیستم پرداخت برای افراد حقیقی نیز وجود دارد؟
آیا امکان راه اندازی سیستم پرداخت با سایر بانک ها نیز وجود دارد؟ شما می توانید با افتتاح حساب در یکی از بانک هایی که در بالای صفحه ذکر شده اند، از این امکانات به صورت رایگان استفاده کنید. اما اگر کاربران بخواهند پرداخت به حساب افتتاح شده در بانک دیگری واریز شود، باید هزینه توسعه ماژول مورد نظر را بپردازند. همچنین قبل از ارسال درخواست به ما در بانک مربوطه افتتاح حساب نموده و پس از مشاوره با کارشناس مربوطه، مستندات فنی، راهنمای انجام کار و رمز عبور تست را به همراه نمونه کدهای PHP ارسال نمایید. به هر حال توسعه یک سیستم جدید پرداخت با توجه به گستردگی برنامه یکتاوب (در بخش های متصل به سیستم پرداخت، صدور صورتحساب، گزارش گیری و رفع اشکالات پرداخت) گاهی تا یک ماه وقت خواهد گرفت و هزینه ای حدود 10 میلیون ریال به هزینه فعلی اضافه خواهد نمود.
اخطار برای تکمیل اطلاعات: اگر اطلاعات دقیق سازمان حقوقی را برای بانک ملت ارسال نکرده باشید، احتمال دارد دسترسی شما به سایت بانک مسدود شود. در این صورت لطفا با ایمیلی مشابه زیر اطلاعات خود را به نشانی های vpos6@behpardakht.com و behpardakht@bankmellat.ir ارسال کنید.توضیح: شناسه پرداخت شما در بخش تنظیمات پرداخت الکترونیک تحت عنوان "ترمینال آی دی (termID) ارائه شده از سوی بانک" موجود است.
سلام لطفا اطلاعات زیر را برای سازمان "عنوان سازمان" با شناسه پرداخت "88888" ثبت و درگاه پرداخت این سازمان را فعال نمایید: شماره ثبت سازمان یا شرکت: شماره شناسه ملی سازمان یا شرکت:
نام مدیرعامل یا ریاست سازمان: شماره شناسنامه مدیر عامل: کدملی مدیر عامل:
راهنمای مرتبط: راهنمای تنظیمات پرداخت های کاربران راهنمای متنی تنظیمات پرداخت الکترونیک برای کاربران راهنمای مرتبط: راهنمای گرفتن enamad و درج لوگوی مربوطه در پایگاه
|
Email : yektaweb (AT) gmail.com
Academic Web Tools - Yektaweb Collection - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاههای اینترنتی