دوره 17، شماره 59 - ( پاییز 1391 )                   دوره 17 شماره 59 صفحات 172-145 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghimoghadam M, Eshraghi Arani M. The elements of aircraft product liability. دیدگاه‌های حقوقی 2012; 17 (59) :145-172
URL: http://jlviews2.ujsas.ac.ir/article-1-65-fa.html
صادقی مقدم محمدحسن، اشراقی آرانی مجتبی. ارکان مسئولیت ناشی از عیب تولید هواپیما. دیدگاه‌های حقوق قضایی. 1391; 17 (59) :145-172

URL: http://jlviews2.ujsas.ac.ir/article-1-65-fa.html


1- دانشگاه تهران ، mhsadeghy@ut.ac.ir
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (21392 مشاهده)

علی رغم تحولات فناوری در صنعت هواپیمایی، جامعه جهانی هر روزه شاهد حوادث و سوانح زیانبار و وحشتناک هواپیمایی در کشورهای مختلف (به ویژه کشورهای جهان سوم) است. گزارش های کارشناسان و مقامات مسئول هواپیمایی در خصوص سوانح هوایی حکایت از آن دارد که عیب تولید هواپیما که عموماً با عبارت نقص فنی بیان می شود اگر سبب تام حادثه نباشد، حداقل جزئی از سبب را تشکیل می دهد. در این خصوص مسئولیت مدنی تولید کننده هواپیما از جهت ارکان تشکیل دهنده (فعل زیانبار، عیب تولید، رابطه سببیت و خسارت) متأثر از پیچیدگیهای این وسیله حمل و نقل و مقررات حقوق هوایی قرار گرفته که این مقاله در صدد است به تبیین نظریه ای عمومی در این باره بپردازد.

نوع مطالعه: تحقیقات بنیادی یا نظری | موضوع مقاله: حقوق خصوصی
دریافت: 1391/11/1 | ویرایش نهایی: 1397/11/23 | انتشار: 1391/8/25 | انتشار الکترونیک: 1391/8/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه دیدگاه‌های حقوق قضائی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Judicial Law Views Quarterly

Designed & Developed by : Yektaweb